Каталог файлів

Головна » Файли » Біологія » 6 клас

Відділи Плауни, Хвощі
27.04.2016, 19:03

6 клас                             Урок №49

Тема: Відділи Плауни, Хвощі

Мета: Ознайомити учнів з представниками плауноподібних, хвощеподібних,   їх циклами розвитку,   поширенням, з'ясувати їх роль в природі та житті людини;

Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити логічні висновки; удосконалювати навички самостійної роботи з підручником;

Виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

  1. Мотиваційний етап.

Організація класу до уроку і створення позитивного настрою.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Індивідуальне завдання ( робота з карткою).

Охарактеризувати щитник чоловічий за планом:

  1. Підземний пагін;
  2. Будова листя;
  3. Спосіб розмноження;
  4. Будова гамето фіту;
  5. Середовище зростання;
  6. Значення.
  1. Фронтальне опитування:

1.Основні ознаки папоротеподібних.

2. Будова спорофіту та гаметофіту.

  1.  Цикл розмноження папоротеподібних. ( за таблицею)
  2.  Представники папоротеподібних.

5.Які представники папоротеподібних занесені до Червоної книги України?

6. Значення папоротеподібних у природі та житті людини.

Перевірка індивідуального завдання.

Підсумок опитування.

III.Цілевизначення і планування.

  • Ознайомитися з загальними ознаками будови та розвитку плауноподібних та хвощеподібних.
  •  Розрізняти види плауноподібних та хвощеподібних нашої місцевості.
  •  Засвоїти значення плауноподібних та хвощеподібних у природі та житті людини.

IV.Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.

Ми сьогодні вивчили представників папоротеподібних. Вони відносяться до спорових рослин.

  1. Пошукова бесіда.
  • Які ще відділи спорових рослин вам відомі?
  • Назвіть спільні ознаки спорових рослин.
  1. Розповідь з елементами бесіди, заповнення порівняльної таблиці.

Плауни

Хвощі

Переважає нестатеве покоління

Переважає нестатеве покоління

Багаторічні вічнозелені трав'янисті рослини

Багаторічні трав'янисті рослини

Стебло повзуче, довжиною до 3 м., яке

вилчасто галузиться

Два види вертикальних надземних пагонів.  Навесні – нерозгалужені бурого кольору, що мають розетки дрібних листків.(не мають хлорофілу) На них утворюються спороносні колоски. Після розсівання спор , з'являються літні зелені пагони, які кільчасто галузяться

Дрібні лускоподібні листки

Маленькі клиноподібні листки

Від стебла відходять додаткові корені

Багаторічне бурувато-чорне кореневище, від якого відходять додаткові корені. На кореневищі утворюються бульбочки, у яких запасається крохмаль

Гаметофіт невеликий, має ризоїди, може бути одно- чи дводомним. Розвивається дуже повільно – понад 10 років. У цей час він вступає у взаємовигідне співжиття з грунтовими грибами

Гаметофіт – дрібні пластинки. Одні з них утворюють сперматозоїди, інші – яйцеклітини. Після запліднення утворюється зигота, з якої розвивається нестатеве покоління

Приймали участь в утворенні кам'яного вугілля. Тварини не споживають їх тому, що вони жорсткі, а деякі отруйні. Спори використовують у піротехніці для виготовлення бенгальських вогнів і феєрверків. Спори використовують, як дитячу присипку й для обсипання таблеток. Пагони використовують для фарбування вовни в коричневий колір. Для прикрашання помешкань, для створення квіткових композицій

Приймали участь в утворенні кам'яного вугілля. Тварини не споживають їх тому, що вони жорсткі, а деякі отруйні ( просякнуті кремнеземом). Злісні бур'яни. Лікарські рослини ( хвощ польовий) – як кровоспинний і сечогінний засіб. Барвник хутра у сірувато – жовтий колір. Використовують у ветеринарії для загоювання ран. Рослини – індикатори(показники кислих грунтів), якщо їх багато, потрібно проводити вапнування. Використовують, як шліфувальний матеріал.

В Україні зростає 12 видів, і всі потребують охорони. Плаун річний, лікоподієла заплавна, баранець звичайний, плаунок плауновидний, молодильник озерний

30 видів на планеті, 9 видів зростає в Україні. Найпоширеніші: хвощ великий, хвощ польовий

V. Рефлексивно – оцінювальний етап.

Методичний прийом « Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці я зрозумів…
  • Сьогодні на уроці я запам'ятав…
  • На уроці я закріпив такі поняття…

Оцінювання знань учнів.

Домашнє завдання: &43

 

Категорія: 6 клас | Додав: sv-chornobaj
Переглядів: 1658 | Завантажень: 0 | Коментарі: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: